Tehnološke kompanije proteklih su se godina, umjesto na jednokratnu kupovinu, fokusirale na mjesečne odnosno godišnje pretplate za svoje usluge. Dok su prije svi kupovali npr. jednu verziju Microsoftova Officea (koju je bilo potrebno platiti samo jednom), danas je za njihov paket programa dostupna pretplata koja konstantno omogućuje korištenje posljednjih verzija softvera, no uz dugoročno veći trošak.
Takav pristup polako počinju primjenjivati i kompanije iz automobilske industrije. Prva je s tim počela Tesla, a nedavno je BMW najavio kako će kupci nekih njihovih automobila koji žele grijana sjedala tu dodatnu opciju morati plaćati 18 dolara mjesečno. Ta je odluka naišla na žestoke kritike korisnika, a namjeravali su i na kraju odustali od uvođenja pretplate na korištenje Android Auta i Appleova Car Playa, što su htjeli naplaćivati dodatnih 80 dolara godišnje.
Ideju o plaćanju pretplate za korištenje određenih opcija u automobilima sada uvodi i Mercedes-Benz. Iz njemačke kompanije onima koji se odluče na plaćanje pretplate namjeravaju otključati opciju koja će pružiti više snage i okretnog momenta automobilima. Za cifru od čak 1200 dolara godišnje njihov će automobil sekundu brže uhvatiti brzinu od 0 do 60 milja na sat - za 5,2 sekunde u odnosu na 6,2 sekunde, koliko će trebati automobilima čiji vlasnici ne plaćaju pretplatu.
Ta pretplatnička opcija, koja, nije teško zaključiti, također neće oduševiti vlasnike Mercedesovih automobila, na početku će biti dostupna samo u SAD-u i samo na električnim modelima Mercedes-EQ EQE i Mercedes-EQ EQS.
Uvođenje te opcije nije iznenađujuće, ali je "obeshrabrujuće", komentirao je za BBC automobilski stručnjak Jack McKeown. Kaže kako, kada se mjesečna pretplata plaća za telefon ili internet, time se plaća kompanijama za održavanje mreže, dok će u slučaju Mercedesa korisnici plaćati za opciju za hardver koji je već ugrađen u sam automobil.
Pokušaj izvlačenja dodatnog profita od pretplatničkih servisa zabrinjavajući je trend i nadam se kako će se korisnici pobuniti protiv toga, dodao je McKeown.