Već se godinama vode rasprave o tome jesu li računala i pametni telefoni pozitivan ili negativan aspekt u odrastanju djece. Neki tvrde da djecu treba što prije upoznavati s tehnologijom jer ona odrastaju uz nju i trebaju je što prije naučiti koristiti. Drugi zagovaraju kasnije uvođenje kako bi djeca razvila druge vještine.
No zanimljivo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of American Medical Association-Pediatrics, otkrilo je kako su djeca koja koriste uređaje s ekranima osjetljivima na dodir (poput pametnih telefona i tableta) ranije razvila vještine koje im mogu dobro doći i u "analognom" životu.
Istraživači su otkrili da su ona djeca koja su svakodnevno koristila pametne uređaje bila sposobna brže pronaći "mete" koje su trebali pronaći u stvarnom životu, u odnosu na djecu koja nisu toliko koristila pametne uređaje.
Prvih nekoliko godina života kritično je za razvoj sposobnosti fokusiranja pažnje na bitne informacije. To je vještina koja se kasnije, tijekom školovanja, pokazala presudnom, istaknuo je autor studije Tim Smith s britanskog Sveučilišta u Bathu.
Istraživanje je pokazalo da djeca u dobi od jedne i pol do tri i pol godine, koja su sudjelovala u istraživanju, a koja su često koristila uređaje s ekranima osjetljivima na dodir, lakše i brže pronalaze "metu", odnosno u ovom slučaju crvenu jabuku među plavima.
Međutim, kad je zadatak postao teži i trebalo je pronaći krišku plave jabuke među kriškama crvene jabuke, obje skupine (i napredni korisnici pametnih uređaja i oni koji ih ne koriste) imali su jednake rezultate.
Moramo istražiti je li razlika u koncentraciji prednost ili mana u svakodnevnom životu, ističe se u istraživanju.
Stručnjaci naglašavaju kako je važno razumjeti na koji način moderna tehnologija utječe na djecu, kako bi se maksimizirale sve prednosti i minimizirale štetne posljedice.
Izvor: JAMA