Osobe s invaliditetom često se nađu u nezgodnoj situaciji, jer se druge osobe u njihovoj blizini ne znaju ponašati u njihovom društvu. Nekima je neugodno, neki bi željeli pomoći a ne znaju kako, a neki pokušavaju pomoći i tako samo još više odmažu.
Upravo kako bi izbjegli takve situacije i educirali ljude o tome kako se ponašati u blizini osobe s invaliditetom, kao rezultat suradnje FER-a i HAKOM-a na projektu "Pristupačnost mobilnih aplikacija i povećanje društvene svijesti o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom", razvijena je aplikacija "Susretnica".
Iako je originalno predstavljena prije godinu dana, aplikacije je nedavno dobila proširenje u obliku dodatnih scenarija koji korisnike stavljaju u nove situacije.
"Susretnica" je aplikacija kojoj je cilj podići svijest o ispravnom pristupanju osobama s različitim tipovima invaliditeta. Uz različite scenarije, korisnike se želi uputiti na inicijaciju komunikacije pitanjima “Trebate li pomoć?” i “Kako Vam mogu pomoći?”, a avatari se susreću s različitim situacijama u vlaku, poslovnici telekom operatora i poslovnici pošte te se mogu odigrati u sklopu dvije nove igre – “Idem na posao” i “Idem u poštu”.
Učenje u aplikaciji je ostvareno u obliku svojevrsnog kviza i animacija koje aplikaciju čine dinamičnom. Uz to, u aplikaciju su ugrađene opcije pristupačnosti - promjena fonta, povećavanje zaslona te opcija Naracije koja simulira rad čitača zaslona.
Naime, kako ističu autori "Susretnice", ljudi često u želji da pomognu osobi s invaliditetom, zbog krivog pristupa dovedu ne samo osobu s invaliditetom u neugodan položaj, već i sebe, nakon čega se loše osjećaju te odustaju u budućim situacijama uopće pristupiti osobi s invaliditetom. Stoga je svrha ove aplikacije upravo prikazati na praktičnim i životnim primjerima što je ispravno u ovom kontekstu.
Ističu kako je aplikacija razvijena u suradnji s udrugama čiji su članovi osobe s različitim tipovima invaliditeta, što osigurava da su aplikacijom obuhvaćene najrazličitije svakodnevne situacije (npr. čekanje na kolodvoru, ulazak u dizalo, prelazak raskrižja, parkiralište itd.) u kojima se često javlja potreba za inicijacijom komunikacije.
Dodaju kako vrlo često osobe koje žele pomoći odmah kreću u akciju, bez da uopće pitaju osobu s invaliditetom treba li joj pomoć i želi li uopće pomoć, što je prva i osnovna stvar na koju se žele uputiti korisnici ove aplikacije.
Aplikacija je besplatna i dostupna za Android i iOS uređaje, a moguće ju je otvoriti i putem web preglednika.
Namijenjena je svim dobnim uzrastima, kako djeci tako i odraslima, koji žele naučiti kako pristupiti osobi s invaliditetom i ponuditi joj svoju pomoć.