FOTO Ovo je Rimčevo autonomno vozilo: Nema volan ni papučice, prima dva putnika, a naručujete ga putem aplikcije

Robotaksiji trebali bi se proizvoditi u Zagrebu, ali voziti po cijeloj EU.

Martina Čizmić | 26.06.2024. / 12:15

Galerija

Verne i službeno stigao. Na službenom predstavljanju u Kampusu Rimac u Zagrebu, prikazano je prvo Verne autonomno vozilo. Radi se o projektu na kojem je tvrtka Project 3 Mobility (sad Verne) radila proteklih godina.

Kako su sami istaknuli, Verne nije ništa što se trenutno može vidjeti na ulicama. Razvijen je na novoj namjenski izgrađenoj platformi koja koristi sve prednosti samo autonomnog pristupa, bez upravljača ili papučica.

Predstavljanje projekta Verne - 7 VIDEO Kakav neugodnjak! Rimac pozvao robotaksi, ali on se nije pojavio: "Radili smo ovo stotinu puta, ali..."

Što to točno znači?

Verne je razvijen u suradnji s Mobileyeom, svjetskim liderom u autonomiji i omogućit će da vozilo bude potpuno autonomno, sa sustavom sposobnim za vožnju u dinamičnom gradskom prometu.

Mobileyeova napredna AD platforma Mobileye Drive bit će integrirana u vozilo Verne i zajedno sa sofisticiranim setom senzora kamera, radara i lidara omogućiti automatizirane mogućnosti vožnje. Platforma je dizajnirana da bude vrlo fleksibilna i skalabilna, kako bi zadovoljila zahtjeve autonomne vožnje na različitim lokacijama, na različitim vrstama cesta, pod različitim vremenskim uvjetima, pa čak i uzimajući u obzir lokalne stilove vožnje, unutar svojih domena operativnog dizajna. Sve je ovo ključno za Verneove buduće planove uvođenja.

Verne robotaksi - 10 (Foto: Goran Mehkek / CROPIX)

Samo za dva putnika

Vozilo Verne imat će dva sjedala i koncept interijera koji potpuno redefinira ideju prostora vozila.

Zašto dvosjed? Jer podaci pokazuju da 9 od 10 vožnji koriste 1 ili 2 osobe. Stoga, najviše od svih putovanja možemo zadovoljiti s dvosjedom i stvoriti neusporediv unutarnji prostor u vozilu kompaktne veličine. Potpuno smo redefinirali unutarnji prostor. Više prostora od Rolls-Roycea za opuštanje i dobro provođenje vremena. Optimizirali smo otvaranje vrata tako da ljudi mogu samo ući i odmah sjesti. Klizna vrata dizajnirana su tako da ne ometaju promet oko vozila, a da ipak stignu u stilu. Kad uđu unutra, putnici mogu ispružiti noge i super se udobno smjestiti. Htjeli smo interijer učiniti manje automobilističkim i više nalik dnevnoj sobi. Nema tipične upravljačke ploče, upravljača i pedala. Ali ultraširoki zaslon od 43 inča koji možete koristiti. Ovo je za zabavu, ali i za dobivanje informacija o putovanju tijekom vožnje, istaknuo je Adriano Mudri te dodao kako će u vozilu biti 17 zvučnika za vrhunsku kvalitetu zvuka.

Kabina će biti predkondicionirana i postavljena baš onako kako korisnik želi bez obzira je li vani vruće ili hladno.

 Iznimno velika sjedala ponudit će 5 različitih razina udobnosti, a između sjedala nalazit će se Touchpad za interakciju sa sustavom u vozilu. Ovdje se također nalazi ključna značajka koja  omogućuje kontrolu nad najvažnijim dijelovima vožnje - Median. Median je fizički prekidač koji se koristi za pokretanje i zaustavljanje vožnje, dajući kupcu dodatni osjećaj kontrole nad autonomnim vozilom.

Automobili za prikupljanje podataka po Zagrebu Uoči predstavljanja robotaksija, Rimčeva tvrtka mijenja ime

A izvana?

Ključni potpis dizajna, onaj po kojem se Verne ističe u urbanom okruženju, opće su proporcije vozila. Jedinstveni oblik rezultat je dizajniranja vozila iznutra prema van, kao i pristupa koji stavlja sigurnost na prvo mjesto. Verne je spojio glatku, okružujuću kupolu poput svemirskog broda na vrhu s elegantnim i čvrstim donjim dijelom tijela.

Umjesto klasičnog krova, iznad putnika će biti zaobljeni krovni otvor - Halo prsten, kako kažu portal za nova putovanja i omogućuje nove poglede na gradove.

Usprkos dodatnom sadržaju, u usporedbi s običnim automobilima, uspjeli smo postići vrlo elegantan dizajn. Duboko smo integrirali kamere, radare, lidare za kratke i velike udaljenosti i njihove sustave za čišćenje. U isto vrijeme, uspjeli smo pojednostaviti izgled uklanjanjem tipičnih značajki vozila kojima upravljaju ljudi. Riješili smo se brisača. Isto vrijedi i za bočne retrovizore. To čini aerodinamičke performanse učinkovitijima i omogućuje lakše čišćenje. Jedan tipičan element automobila koji smo zadržali je prtljažnik. Dakle, ne morate se brinuti ako idete u zračnu luku s puno prtljage ili ste upravo završili veliku kupovinu namirnica, izjavio je Mudri.

Verne robotaksi - 1 (Foto: Goran Mehkek / CROPIX)

Dizajn spaja obično ekskluzivnu udobnost poslovne limuzine s vozilom s dimenzijama kompaktnog automobila. 

Za lakši ulaz u samo vozilo pobrinut će se klizna vrata. 

Halo, Verne?

Ovo je sve što vam je potrebno za početak putovanja. S aplikacijom možete jednostavno pozvati vozilo, provjeriti njegovu lokaciju u stvarnom vremenu, vidjeti koliko će vremena trebati da vas pokupi i budite sigurni da neće biti otkazano. Svaka se vožnja može personalizirati - od temperature do mirisa - osiguravajući da svako putovanje nije samo dolazak na odredište, već i uživanje u ljepoti vožnje.

Waymo Objavljeni optimistični podaci o autonomnim vozilima uoči predstavljanja Rimčevih robotaksija

Infrastruktura i Matični brod

Ključni dio ekosustava i usluge je infrastruktura ili Matični brod - Mothership.

Mothership je dom u kojem se brinu o našim vozilima Verne. Ovdje se vozila Verne svakodnevno pregledavaju, svakodnevno održavaju, svakodnevno čiste i pune, tako da su uvijek sigurna, čista i spremna da vas povedu u novu avanturu. Prvi Mothership gradit će se u Zagrebu, pokraj našeg sjedišta, rekao je Marko Pejković, predsjednik Uprave Vernea.

Pejković je također najavio da tvrtka počinje graditi proizvodni pogon u Zagrebu, za veliku proizvodnju autonomnih električnih vozila koja će se širiti diljem svijeta.

Lokacija proizvodnog pogona bit će u južnom dijelu Zagreba. Ovdje će se naša vozila sastavljati, kalibrirati i testirati. Ovaj proizvodni pogon stavit će Hrvatsku na kartu zemlje koja potiče razvoj ključnih tehnologija budućnosti koje će donijeti brojne dobrobiti zajednici, objasnio je Pejković.

Verne robotaksi - 8 (Foto: Goran Mehkek / CROPIX)

Prvi Verne servis bit će pokrenut u Zagrebu, a nakon toga u Velikoj Britaniji i Njemačkoj te na Bliskom istoku. Tvrtka je već potpisala ugovore s 11 gradova u EU, Velikoj Britaniji i Bliskom istoku, a pregovara s više od 30 gradova diljem svijeta koji žele postati partneri Vernea.

U partnerstvu s gradovima u kojima poslujemo, naš servis će podržati i raditi zajedno s drugim čistim i učinkovitim urbanim načinima prijevoza kao što su pješačenje, vožnja biciklom i javni prijevoz. Nadopunjavat će javni prijevoz, a ne konkurirati mu. Dugoročno, Verne bi trebao pomoći u uklanjanju potrebe za drugim ili trećim automobilom u kućanstvu koji zauzima parkirna mjesta, rijetko se koristi i predstavlja značajan trošak, poručili su na kraju. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti